Stichting Mirjam in Malawi

Home | Over de Stichting | De visie van MiM | Huidige projecten | Resultaten | Actie! | Foto's | 2007 | Nieuwsbrief | Vrijwilligers in Bembeke

Het begin

ttc2.jpg

Mirjam van Tilburg uit Haaren is van september 1999 tot en met juli 2001 als onderwijskundige werkzaam geweest in Bembeke. Zij werd uitgezonden door VSO, een organisatie die beroepskrachten uitzendt om in ontwikkelingslanden te gaan werken tegen het plaatselijk salaris.

Haar standplaats werd het Teacher Trainings College in Bembeke met als doel leerkrachten op te leiden voor het basisonderwijs. Ook stagebegeleiding was daar onderdeel van.

Bij het zien van de basisscholen in de regio Bembeke was ze geschrokken van de zeer slechte gebouwtjes, geen meubilair, overvolle klassen en geen lesmateriaal.

Het gezondheidscentrum wat gelegen is direct naast het college had een groot probleem met vervoer. Geen goede ambulance beschikbaar waardoor er vaak kinderen en ouderen onnodig stierven. Verder was de opvang in het gezondheidscentrum van ondervoede kinderen erbarmelijk: geen bedden, geen dekens, geen horren voor de ramen (de malaria mug had vrije toegang).

Via acties van verschillende aard in Haaren en wijde omgeving werd en wordt geld ingezameld. Inmiddels heeft de Stichting MIM een aantal vaste donateurs: particulieren, maar ook scholen, verenigingen, stichtingen en fondsen die voor de nodige financiële middelen zorgen.

Projecten van de Stichting MIM: renovatie en nieuwbouw schoolgebouwen, renovatie en nieuwbouw van lerarenhuizen, bouw van een gemeenschapshuis en aanleg van electriciteit, landbouwprojecten, studiefinanciering, noodhulp bij de hongersnood, bouw van een zuigelingenbureau. Dit alles in de regio Bembeke

0028.jpg

De stichting MIM kwam tot stand op 18 januari 2000 en werd ingeschreven in het handelsregister van de Kamer van Koophandel onder nummer 171200990.
De stichting is een particulier initiatief en wordt volledig gerund door vrijwilligers. Dit houdt in dat alle giften voor 100% ingezet kunnen worden waarvoor ze bedoeld zijn.

Stichting MIM heeft als doelstelling projecten op gebied van onderwijs, gezondheid en landbouw te ondersteunen.

4403.jpg

Contact

De stichting MiM kan niet zonder financiële steun. Met uw hulp kunnen we proberen er voor te zorgen dat de voorzieningen op het gebied van onderwijs en gezondheidszorg op peil blijven in regio Bembeke, Malawi.

U KUNT UW GIFT STORTEN OP
Rekeningnummer 12 11 19 572 Rabo Haaren
t.n.v. Stichting "Mirjam in Malawi".

Vaste donateur
Misschien iets voor u?
U kunt dat via uw bank of giro regelen door een vast bedrag per maand, kwartaal of jaar te doneren.

Informatie
Voor meer informatie over een van onze projecten kunt u ons mailen: stichtingmim@home.nl

Of u kunt ons bereiken via:

Stichting Mirjam in Malawi
Secretariaat: Reitselaan 73
5076 CB Haaren

Mirjam Wouters-v. Tilburg, voorzitter
Evert de Goeij, penningmeester
Corry v. Tilburg, secretaris.
Sandra van Zeijl, tweede secretaris
Met medewerking van:
Pim van Elsdingen (ere-voorzitter)
Moniek Simons
Maartje Vosters

epsn0152.jpg
het bestuur

Van mens tot mens, een aanpak die werkt.